Mamka - Obúva túlavé topánky

ec2-54-210-83-20.compute-1.amazonaws.com

nájdete ma na:
mdupka.blogspot.sk

Benelux | Bulharsko | Česko | Dánsko | Francúzsko | Írsko | Jordánsko | Maďarsko | Maroko | Nemecko
Poľsko | Rakúsko | Rumunsko | Slovensko | Španielsko | Taliansko | Ukrajina | Veľká Británia
Časová súslednosť

Ukrajina ...
Kyjev 2013

Kyjev 2013 ...
11.8.- 16.8.2013, viac fotiek
Nedeľa 11.8. | Pondelok 12.8. | Utorok 13.8. | Streda 14.8 | Štvrtok 15.8 | Piatok 16.8

Streda 14.8. - Deň štvrtý ... Dneper a futbal

Ráno je v Kyjeve všetko pozatvárané, tak sme sa vybrali na Vladimírsky rinok. Predsa len trhy zvyknú otvárať skôr, aby sa dali nakúpiť čersvé potraviny. Išli sme ako inak, metrom z Chreščatiku ... a ako vždy pri vstupe do hlbokého Kyjevského metra s dlhokánskymi eskalátormi (najdlhší je vraj na stanici Universitet, kde sme išli metrom prvýkrát - a vtedy aj posledný) som sa divila, že sa Barcelona ešte nezrútila do metra, do ktorého sa dostanete po 20-30 schodoch :)
Eskalátor na stanici metra Chreščatik
       Vladimírsky rinok nesklamal, bol otvorený a žiariaci farbami, len to mäso poobede by som už asi nekúpila - ktovie, ako dlho ho tam tak majú vystavené ... Po rinku sme dostali chuť na rannú kávičku, posedenie ... no smola, všetky reštaurácie, kaviarne, bufety, všetko otvárajú o desiatej ... strašné ... Tak sme peši prešli k novogotickému Chrámu sv. Mikuláša. Je od Vladimírskeho tinku vzdialený len jednu zastávku metrom, ale teda peši to dalo zabrať ... a chrám, jediný rímo-katolícky, ktorý sme chceli pozrieť, zavretý tiež. Ranná omša tam už skončila, zasa smola ... Našťastie už padla desiata a cestou naspäť sme narazili na otvorenú kaviarničku, veľmi milú, v takom ukrajinskom štýle - no tá vysnená káva čí džús bol ako manna :) Tu sme sa dohodli, že teraz ideme pozrieť Dneper ...
Luxus na ulici
Novogotická rímsko-katolícka katedrála sv. Mikuláša
Svätenie byliniek v Hydroparku
       Mali sme vystúpiť na stanici metra Dnipro. Tam by mala byť nejaká socha zakladateľom Kyjeva. Na obrázkoch na internete tam boli davy ľudí :) Tak neviem, kde bol problém, ale táto stanica je na moste v strede Dnepra a dookola nie je absolútne ničové nič :D Naviac sa nám stalo, že (keďže tá stanica vyzerala divne už z metra a nikto tam nevystupoval), my sme vystúpili s Kamilou a Ľubo s Kamkou a Barborkou nie :) Tak sme tam stáli a čakali a uvažovali, kam ďalej z tejto pustiny ... a keď sa Ľubo a spol. vrátili, nastúpili sme na ďalšie metro a išli na ďalšiu zastávku (odkiaľ sa práve Ľubo a spol. vrátil :D) - na ostrov v strede Dnepra, kde je Hydropark s plážami na Dnepri. No ... ani tam to nevyzeralo ktovieako zaľudnene, ale už oveľa lešie :D Hydropark je obrovská rekreačná zóna pre Kyjevčanov a chodiť tam nejak bez cieľa - to sa dá aj pár dní ... Tak sme sa rozhodli pozrieť prvú pláž, na ktorú narazíme a namočiť nohy v Dnepri. Ach, to bol balzam na ubolené nožičky. Voda bola nejaká žltá, ale my ženy sme museli! Potom sme našli aj takú oblasť s reštauráciami (vyzeralo to ako u nás na Šírave), do jednej sme zapadli a poriadne sa najedli. Odvtedy milujem ukrajinský šašlik - spratali sme 2 šašliky po kile mäsa, bol geniálny !!!
Pláže na Dnepri v Hydroparku
Jeden z mostov ponad Dneper
Naša loď
       Okolo Dnepra to fakt vyzeralo pusto, tak k ďalšej stanici, kde by sa už mohlo na tom brehu niečo diať - na Poštové námestie, sme to strihli zasa metrom. Už pri východe z metra stáli nadháňači na výlety loďou a vrieskali "Proguuuulka na parachóóóde !!!!". Ja som na loď nechcela, vždy je to pre mňa nuda ... keď sme ale zašli k pobrežiu a nič iné sa nedalo, navjväčšie deti (áno, chlapi nad 40 :D ) si vydupali predsa len ten výlet ... Paráda bola, že sme nasadli a čakali hodinu, kým si nadháňači nadženú dosť pasažierov. Tí najväčší parachodoví aktivisti z našej skupiny spali s hlavami zloženými na stole - ako v krčme :D Za ten čas sa zatiahlo, všetky fotky boli o ničom. A samozrejme, výlet tiež, keďže sme boli unudení z čakania a na brehu Dnepra v celom Kyjeve je väčšinou lesopark :)
Chrám sv. Mikuláša Čudotvorcu na vodách
Výlet loďou - Chrám sv. Mikuláša Čudotvorcu na vodách
Výlet loďou - Matka Vlasť
Výlet loďou - Pečerská Lavra
Kráska na lodi
Chrám narodenia Krista pri Poštovom námestí
Pozvánka na kávičku
       Celý deň nám pripadal taký rozflákaný, o ničom, ale aspoň bol čas poobede oddýchnuť a nabrať sily na večerný futbalový zápas. Lístky na medzinárodný zápas Ukrajina - Izrael sme kúpili už v pondelok pri prehliadke štadióna. No nepôjdem, keď to stojí 5€? A čo boli len chlapi v nedeľu na vnútroštátny zápas, ten stál 2€ :D Ľudové ceny :)
       Išli sme my celá rodina a Ľubo. Prvé vrásky mi začalo robiť počasie, z poobedňajšieho zaťahovania sa vykľulo poprchávanie. Na štadión sa chodí bez dáždnika ... no bolo to napätie, či nezmokneme :) Ale kým sme sadli do metra, dalo sa to zniesť. Niečo celú cetu hlásili, nejaké zatvorené stanice - no ale kto z nás by to počúval poriadne? Okolo nás plno fanúšikov, spoliehali sme sa na nich. Mali sme počúvať :) Zatvorená bola stanica metra pri štadióne. Nechápali sme, veď v nedeľu vraj nič nebolo pozatvárané - boja sa niečoho, keďže sa hraje s Izraelom? Domáci fanúšikovia tiež zaregistrovali hlásenia neskoro a tak sme vyprázdnili metro na zastávke pred zastávkou na štadióne naozaj na poslednú chvíľu. Tma, poprcháva a my sme v cudzom meste, bez mapy a máme sa dostať niekde, čo ani netušíme, ktorým je smerom - no nechali sme sa viesť davom. S individúami, ktoré by som cez deň z ďaleka obchádzala a kdesi pomedzi paneláky, kde by som sa ani za vidna neodvážila :D Našťastie to skončilo fajn, doviedli nás dobre ...
       Pred štadiónom aj v okolitých uliciach bolo plno vojakov v čiernom, ale to som pri príchode nejak neriešila, no keď už zavreli tú stanicu metra, dalo sa to v rámci bezpečnostných opatrení očakávať. A asi ja som vyzerala najpodozrivejšie, lebo mi veru pekne pri vstupe prešacovali kabelu :)
       Počas zápasu začalo liať a lialo ako z krhly s malými prestávkami celý čas. Trávili sme ho presúvaním medzi sedadlami, aby na nás nepršalo, fotením, povzbudzovaním Ukrajiny. Vpravo pred nami sedel malý ukrajinský chlapček s ockom, a tí raz jeden, raz druhý kričali "Davááááj, davááááj, SAM davááááj !!", no hlavne malý bol rozkošný a už len táto kultúrna vložka stála za to :)
Ukrajina:Izrael na Olympijskom štadióne
Môj futbal :) - a najrozkošnejší ukrajinský fanúšik v pozadí
Môj futbal :)
       Ukrajina zápas vyhrala - asi našťastie. Pri východe zo štadióna nás totiž čakal šok. Ťažkoodencov v čiernom bolo na uliciach viac ako fanúšikov. Popri štadióne vedú 2 linky metra a zistili sme že aj na tej druhej bola stanica zatvorená. Dostať sa tam nedalo - vstup chránili ťažkoodenci so samopalmi - telo na telo naskladaní vedľa seba. Tak isto to vyzeralo vo vnútri na staniciach, ktoré už boli ďalej od štadióna a otvorené. Tú svoju sme našli autopilotom, predsa len naspäť už nešli také davy, ľudia sa po malých skupinkách roztrácali, tak sme radšej išli intuitívne hlavnými ulicami. Bol to veľmi zvláštny pocit - osobne vo mne tí ťažkoodenci vyvolávali skôr pocit strachu a nebezpečenstva, ako bezpečia ... Akoby bol vyhlásený výnimočný stav, vojna na spadnutie ...
       Cestou domov zasa len poprchávalo, k mojej radosti. Po celom dni a večernej adrenalínovej bodke som hľadala len posteľ. Samozrejme, deti museli skontrolovať svet internetu. Také unavené, aby toto nezvládli, to určite ešte nikdy neboli :)