Mamka - Obúva túlavé topánky

ec2-52-54-111-228.compute-1.amazonaws.com

nájdete ma na:
mdupka.blogspot.sk

Benelux | Bulharsko | Česko | Dánsko | Francúzsko | Írsko | Jordánsko | Maďarsko | Maroko | Nemecko
Poľsko | Rakúsko | Rumunsko | Slovensko | Španielsko | Taliansko | Ukrajina | Veľká Británia
Časová súslednosť

Veľká Británia ...
Londýn 2013 | Gibraltár 2019 | Southend-on-Sea 2019

Londýn 2013 ...
8.11.- 11.11.2013, viac fotiek
Piatok 8.11. | Sobota 9.11. | Nedeľa 10.11. | Pondelok 11.11

Nedeľa 10.11. - Deň druhý ... slnečný Londýn

Keď nás ráno prebudilo slniečko, mali sme pocit, že sme minimálne v inej dimenzii, keď nie v úplne inom meste ... Ale bol to stále Londýn :) Jednoznačne sme chceli využiť nádherné počasie a hneď ráno sme sa vybrali na London Eye. Zastávku autobusu RV1, ktorý ide rovno k Oku, sme mali priamo pred hotelom a o päť minút sme už stáli v rade. Ešte nebolo 10 hodín (kedy otvárali), pred nami asi 5 ľudia :D Dobrú náladu nám nepokazilo ani to, že nás ešte prehnali za roh do kancelárie vymeniť si lístky, ktoré sme dostali v Madame Tussauds za iné. Všade bolo prázdno, o 2 minúty sme boli naspäť. Stále nebolo desať, ale mali ľudí, tak Oko spustili a boli sme asi v druhej naplnenej kabínke ... a bola to nádherná ranná jazda, fotky hovoria za všetko ...
London Eye
Výhľad z London Eye
Parlament a Big Ben z London Eye
Whitehall z London Eye
Katedrála sv. Pavla z London Eye
Temža z London Eye
      Po nádhernom rannom zážitku z Oka sme sa červeným poschodovým autobusom (a samozrejme, na poschodí :)), vyviezli na Trafalgar square. Nelson už bol oveľa prívetivejší. Autobusy boli odklonené z Whitehall, kde práve prebiehali oslavy Rememberance Day. Boli zápchy, čakalo sa, ale všetko prebiehalo s anglickým pokojom ...
Kde čo z London Eye :D
Kabínka London Eye
London Eye
Po vyhliadke :)
Nelsonov monument na Trafalgar square
Nelson z blízka - usmieva sa, však ? :)
      Popod Admirality Arch sme sa po ulici The Mall vybrali cez St. James Park k Buckinhghamu. Pred Buckinghamským palácom sme boli o 11:20. Stáli tam davy ľudí a doteraz neviem, na čo čakali. Sem tam tam prešla motorka, policajt v prilbe, iný policajt v zelenej veste ... stále nič. Po pol hodine prešli vojaci na koňoch, ktorých sme videli už predtým na the Mall - chodili hore-dole - a výmena stráží (mala byť o 11:30) vyzerá inak (pozrela som na youtube) ... Asi vzhľadom na oslavy bolo všetko pomenené a my sme to po trištvrtehodinke čakania na nič vzdali. A s nami mnohí ďalší ... Nikto nemal pozvanie na čaj, tak som si potom Buckingham pozrela doma, virtuálne :) Kto by ale veľmi chcel, do Buckinghamu dá dostať na prehliadku bežne v lete, vtedy asi kráľovná dovolenkuje. Lístky sa dajú kúpiť cez internet.
Admirality Arch
ulica The Mall
Buckinghamský palác
Ľudia pred Buckinghamom
Treba popratať :)
Kde čo pred Buckinghamom :)
      Zamierili sme k neďalekému palácu svätého Jakuba - St. Jame's Palace, kde pred dvoma týždňami v kráľovskej kaplnke (Royal chapel) pokrstili malého Ďuriho (Georga :) ). Tá pre verejnosť prístupná nie je, ale niekedy je vraj prístupná kráľovnina kaplnka ... keď sme okolo prechádzali my, nebola :) Kráľovská stráž je tu priamo na ulici a môžete sa s ňou vyfotiť. Pri pohľade na palác je priam neuveriteľné, že ste v centre Londýna.
pamätník kráľovnej Viktórie
pamätník kráľovnej Viktórie pred Buckinghamom
Kráľovnina kaplnka pri Svatojakubskom paláci (st. James Palace)
Stráž pri st. James Palace
st. James Palace - vchod
      Poobede sme zamierili von z rušného centra do tichej štvrte okolo futbalového štadióna Arsenalu Londýn. Ach, to bol oddych pre uši a dušu .. lahoda ... Anglické domčeky nám obom učarovali a vzhľadom na polohu, môj muž by sa tam hneď nasťahoval :)
Dobre sa sedí vo VIP :)
Šatňa domácich
Striedačka
       Samotná prehliadka štadióna Arsenalu Londýn - Emirates Stadium bola tiež, ako inak, zážitkom aj pre mňa. Ja už tie štadióny alebo futbalové zápasy pri mojom mužovi beriem ako povinnú jazdu a dokonca ma to aj baví, čo by som pred pár rokmi neverila :) Zasa je pravda, že sú to iné štadióny a iné zápasy, ako tie na Slovensku ... Tentokrát ale audiosprievodcu v poľštune nemali, tak sme si vymenili úlohy. Ja som sa len prechádzala a pozarala a Miloš mi sem tam, prezradil niečo zaujímavé, čo mu sprievodca šepkal do uška.
Odkazy fanúšikov
Odkazy fanúšikov na dlažbe pred štadiónom
Arsenal Londýn - Emirates stadium
Fanúšička :)
Múzeum štadióna
Múzeum štadióna a Herbert Chapman - manažér, ktorý doviedol klub k svetovej sláve
A zasa domčeky
London Tower
       Po prehliadke štadióna sme sa ponáhľali k Toweru, aby sme v zapadajúcom slnku ešte za denného svetla videli London Tower i Tower Bridge. Vstupy sme nestíhali vzhľadom na zimné otvárecie hodiny, kedy sa všetko zatvára najneskôr o štvrtej, piatej ... Trochu ma to aj mrzelo, lebo sme vlastne nenavštívili žiadne súčasné ani hostorické kráľovské sídlo (Tower of London patrí medzi tie historické), ale v Londýne je toho taaaak strašne veľa čo pozerať a 2 dni sú taaaak málo ... Popri Temži sme sa teda prešli k London Bridge a tam nás na sklonku odchádzajúceho dňa odmenila Southwark katedrála romantickou atmosférou večerných spevov ...
       Urobili sme ďalší pokus s návštevou pubov a reštaurácií - a neuveriteľne, po trištvrtehodine sme našli jeden poloprázdny a neodolali ... Miloš dostal pivo a ja pravý anglický čaj s mliekom :) Ten ma trochu šokoval, ale potom som bola rada, veď aj to treba ochutnať:). Nakoniec sme si v SubWay kúpili bagety, kávu a zasa autobusom RV1 sa nechali odviesť k hotelu.
Tower Bridge
Krížnik HMS Belfast - múzeum
Southwark Cathedral
      V nedeľu sa večerná prechádzka nekonala ... ale priznávam, keby nebola tma, isto ešte zabehneme pozrieť nultý poludník do Greenwichu. Tam je ale treba šľapať 20 minút po parku ... no ak by bol neosvetlený, tak žiadna sranda - nechceli sme riskovať. A zasa v mojom stave, keď odo mňa deň aj noc permanentne odlietavali do košov vreckovky, aj som mala dosť. Čajík a spánok bolo to najlepšie, čo som si mohla želať :)