Mamka - Obúva túlavé topánky

ec2-3-85-211-2.compute-1.amazonaws.com

nájdete ma na:
mdupka.blogspot.sk

Benelux | Bulharsko | Česko | Dánsko | Francúzsko | Írsko | Jordánsko | Maďarsko | Maroko | Nemecko
Poľsko | Rakúsko | Rumunsko | Slovensko | Španielsko | Taliansko | Ukrajina | Veľká Británia
Časová súslednosť

Benelux ...
Amsterdam 2016 | Amsterdam a Brugy 2018 | Amsterdam 2019

Amsterdam 2016 ...
15.2.- 20.2.2016
Utorok 16.2. | Streda 17.2. | Štvrtok 18.2. | Piatok 19.2.

Piatok 19.2. - Deň štvrtý ... rozlúčka s Annou a ide sa domov

Po posledných smutných raňajkách sme zbalené kufre nechali na recepcii hotela a vybrali sme sa rozlúčiť s Amsterdamom ...
Ešte zopár fotiek
Ešte zopár fotiek s grachtami ...
Ranný Westerkerk
Promo fotky pre Amsterdam - Hommomonument, v pozadí rad k Anne Frankovej
       Určite sme sa chceli ešte odfotiť s Annou Frankovou pri Westerkerku, pred jej domom (vo štvrtok sa už v tme nedalo) a pozrieť si samotný Westerkerk - protestantrský kostol, ktorého zvony v skrýši Anna počúvala a kde je pochovaný Rembrant.
Domčeky
       Kde sú ale Rembrantove pozostatky, to už nik nevie. Bol pochovaný 8.10.1669 do spoločnej hrobky, keďže zomrel chudobný. Po 20 rokoch boli jeho pozostatky vybraté a zničené - jednoducho vypratali spoločnú hrobku pre ďalších ... V r. 1909 bola Rembrantovi vyrobená pamätná tabuľa podľa jeho najznámejšieho obrazu Nočná hliadka.
      Ani tu sme sa na vežu nedostali, je v zime zatvorená. Smola. :(
Westerkerk
K Rembrantovi toľko ...
Svietnik
Westerkerk - stoly na agape :)
Westerkerk
       Po zopár ďalších fotkách sme si vyzdvihli kufre v hoteli a vybrali sa na stanicu peši, mali sme čas ... Danka si ešte kúpila plátenú tašku s Amsterdamom, i brnkátka na gitaru s Amsterdamom - proste keď je Amsterdam v srdci, je všade :)
My a Westerkerk
Promo fotky pre Amsterdam
Promo fotky pre Amsterdam - prístav pri Hommomonumente (za Westerkerkom)
Objatie Amsterdamu
Hotel Nadia
Hotel Nadia - zbohom, už s kuframi
Selfie šialenstvo na stanici
      Na vlakovej stanici Danku zastihla selfie mánia a pokračovala aj na parkovisku, kde už sme čakali na autobus. Bolo slnečno, ale dosť fúkalo, takže sme trištvrtehodinu naozaj netrpezlivo vyzerali autobus. Na parkovisku sa nedalo nikde schovať pred chladom ... S prichádzajúcim žltým autobusom okolo 13:00 som odložila foťák s radosťou, konečne ideme do tepla!!! :) Veď hádam nás pustí dovnútra, hoci má odchod o 13:30.
Selfie šialenstvo na parkovisku
Že huráááá ... autobus ...
       Ale všetko bolo inak ... Autobus nás nevzal a po 5 minútach odišiel, ostala len stewardka. Pri príchode na parkovisko vraj počuli nejaké rupnutie a išli pre istotu do servisu. Po polhodine čakania sme dostali smsku od Student Agency, že z technických dôvodov bude autobud meškať 2h, takže nepôjde 13:30 ale 15:30. Neskôr zavolali šoféri, že náš autobus je nepojazdný a musíme počkať na autobus z Prahy, ktorý príde o 15:10. Tak aj bolo ... čakanie v tom chlade bolo šialené. Našli sme neďaleko parkoviska nejaký bufet, ale aj ten bol otvorený, ale aspoň čaj nás zohrial. Keď sme konečne nastúpili do autobusu, boli sme ako cencúle. A to sa autobus ešte motal - najskôr sme išli pre našich šoférov do servisu, potom odviesť šoférov, čo práve došli, na ubytovanie, keďže vlastne prišli o svoj autobus ... no celkové meškanie sme mali nakoniec 3,5h a hrozilo, že ľudia nestihnú ráno v Prahe prípoje. Autobus uháňal celú noc, prestávky neboli alebo boli 5minútové a nakoniec stiahol meškanie na hodinku, čím našťastie všetko dobre dopadlo a aj my sme stihli vlak do Košíc. Ale bol to zážitok - tak veľmi sme chceli ostať v Amsterdame, že nám Student Agency predĺžila pobyt o 2,5hodinky, čím sme vlastne boli v Amsterdame plné 3 dni :) Vraj sa to doteraz SA nikdy nestalo ... a ja dúfam, že už ani nestane, aspoň nie vtedy, keď na autobus budem čakať ja :D