Mamka - Obúva túlavé topánky

ec2-18-215-15-122.compute-1.amazonaws.com

nájdete ma na:
mdupka.blogspot.sk

Benelux | Bulharsko | Česko | Dánsko | Francúzsko | Írsko | Jordánsko | Maďarsko | Maroko | Nemecko
Poľsko | Rakúsko | Rumunsko | Slovensko | Španielsko | Taliansko | Ukrajina | Veľká Británia
Časová súslednosť

Španielsko ...
Barcelona 2012 | Barcelona 2017 | Andalúzia 2018 | Andalúzia a Gibraltár 2019 | Sevilla 2023

Barcelona 2017 ...
9.10.- 14.10.2017
Pondelok 9.10. | Utorok 10.10. | Streda 11.10. | Štvrtok 12.10. | Piatok 13.10. | Sobota 14.10.

Sobota 14.10. - zastávka v Budapešti cestou domov

V marci by ma v Budapešti ani náhodou nenapadlo, že na vežu Baziliky sv. Štefana sa dostanem ešte tento rok! A podarilo sa :)
       Lietadlo z Barcelony nám letelo o 9:35 s príletom do Budapešti o 12:15. Let bol pokojný. Už nám bolo za Barcelonou smutno ... V Budapešti som vytiahla svoje zásoby forintov, že si kúpime lístky na MHD a smola, že vraj moja bankovka neplatí!!! No to je paráda. Prvýkrát v živote som pred polrokom kúpila maďarské forinty a už neplatia :D Našťastie som mala aj práve zmenené bankovky, tak sme lístky kúpili a odviezli sa tentokrát autobusom 200E z letiska na zastávku metra M3. Pri prestupnej stanici na metro je veľké nákupné centrum. My sme sa rozhodli tam naobedovať, jedine Mirka šla priamo na metro do mesta, kde sa mala stretnúť s bývalou kolegyňou Ivetkou. Kým sme jedli, dozvedeli sme sa, že rozmaznané Barcelonou (kde sa do metra nedostanete bez označenia lístka), Mirka neštikla - ani nehľadala mašinky - a pri výstupe platila pokutu :( Dobrá správa je, že pokuta v Budapešti bola cc 25€, menej ako polovicu košickej štandartnej 60€! Asi žijeme vo väčšom meste ... My sme už rovnakú chybu neurobili (pri východe z nákopného centra boli mašinky neprehliadnuteľné) a rovnakí revízori nás už neohrozili.
Budapešť - vľavo Budínsky hrad, vpravo Rybárska bašta
Budapešť - smer Dunaj, vľavo Budínsky hrad, vpravo Rybárska bašta
Budapešť - vyhliadkové koleso na Deák Ferenc tér
Budapešť - výhľad
       Z modrého metra M3 sme pretúpili na žlté M1 a vystúpili priamo pod Bazilikou sv. Štefana. Iva s Dankou, veľké kamošky, odmietli poznávať Budapešť a tak sme sa na vežu baziliky za 1500Hf vybrali len ja s Helou. Najprv sa ide 2 výťahmi, nakoniec kovovými schodmi popod kupolu. Výhľady boli pekné, ale lepšie svetlo bolo od Dunaja, kde nič nie je ... Hela hrdinsky zvládla svoj ďalší vrcholový bod (má závrate a strach z výšok).
Budapešť - odvážna Hela
Budapešť - Maďarský parlament
Bezďáčky pred Bazilikou sv. Štefana :)
      Po návrate z veže som chcela Hele ukázať aj ruku sv. Štefana, ale ... už je prístupná len na lístok so sprievodcom. Tak neviem, či to je už nastálo, či letný režim, ale mali sme my v marci šťastie :)
Bazilika sv. Štefana - tam sme boli ... poniektoré :)
Bazilika sv. Štefana
       Do odchodu vlaku o 18:05 sme sedeli v Starbuckse pri Bazilike a potom v bufete na Keleti stanici. Vrátila sa k nám Mirka a Ivetka mi vzala vymeniť moje neplatné bankovky, super mať kamošky v Budapešti :) Cesta vlakom domov našťastie prebehla už bez zastavní a neplánovaných prestupov. Šťastné a unavené z celodenného cestovania sme sa vrátili domov. Ale keby nám niekto ponúkol zadarmo lístky do Barcelony, určite by nás rýchlo prehovoril aj na ďalší deň :) Lebo to bol nádherný výlet !!!