Mamka - Obúva túlavé topánky

ec2-18-206-13-112.compute-1.amazonaws.com

nájdete ma na:
mdupka.blogspot.sk

Benelux | Bulharsko | Česko | Dánsko | Francúzsko | Írsko | Jordánsko | Maďarsko | Maroko | Nemecko
Poľsko | Rakúsko | Rumunsko | Slovensko | Španielsko | Taliansko | Ukrajina | Veľká Británia
Časová súslednosť

Španielsko ...
Barcelona 2012 | Barcelona 2017 | Andalúzia 2018 | Andalúzia a Gibraltár 2019 | Sevilla 2023

Andalúzia 2018 ...
10.- 17.11.2018
Sobota 10.11. | Nedeľa 11.11. | Pondelok 12.11. | Utorok 13.11. | Piatok 16.11. | Sobota 17.11.

Sobota 10.11. - Čas keď sa plnia sny

Niekedy to príde tak, že to nečakáte ... čas, keď sa plnia sny ...
       Do môjho zoznamu snov dlhodobo patrili Pompeje a Alhambra. Pompeje som si odfajkla minulého roku, Alhambra čakala ... Raz to nešlo kvôli rodinným problémom, inokedy neboli peniaze. A keď boli peniaze a dokonca bolo i s kým ísť, neboli letenky. Už sa nad takými vecami netrápim, viem že nastanú, keď príde ich čas :)
       Tentokrát to začalo fantastickými letenkami, z Budapešti do Malagy v novembri za 60€ ... a ako inak, jedna kamoška nemala peniaze, druhá čas :D ... brala som to ako ďaľšiu z radu nevyužitých príležitostí. Nevadí, príde ďalšia. Po týždni sa ale Gabika zastavila, že ona nutne potrebuje vypadnúť z toho domáco-pracovného kolobehu a vyvetrať hlavu! Letenky už boli len za 80€, ale to je vždy výborná cena do Malagy (tam všetko pod 100€ je super cena), slovo dalo slovo a kúpili sme ich! Dokonca sme cenu s WizzAir klubom stiahli na 75€.
       Tri týždne pred odletom som začala plánovať. Nie je to vôbec ľahké, lebo keď raz máte medzi snami Alhambru, rýchlo objavíte v Andalúzii také nádherné miesta, ako Granada, Caminito del Rey, Cordoba, Sevilla, Cadiz, Jarez i anglický Gibralatár ... No proste dopredu som vedela, že môžem vidieť tak polovicu toho, čo by som chcela v Andalúzii vidieť :) Nadýchla som sa a vybrala Malagu, Granadu s Alhambrou, Caminito del Rey, Gibralatár a Rondu. Vyhľadala som autobusy i vlaky a okrem Rondy (bola v pláne posledná, ak budeme vládať :)) nakúpila lístky. Vstupenky cez internet som kúpila len do Alhambry a na Caminito, najväčšie turistické atrakcie. A pre zaujímavosť som počítala peniaze :) Letenky, doprava do Budapešti, ubytovanie na 7 nocí v Malage (hotel Terminal - 7min od vlakovej i autobusovej stanice a 10min do mesta), spiatočné cestovné lístky do Granady, na Gibralatár a na Caminito a spomenuté 2 vstupenky na Caminito a do Alhambry stáli dokopy na osobu 404€!!! Pochválim sa, zaslúžim si :) Som šikovná :)
       Dobrodružstvo sa začalo ešte pred odletom ... V Andalúzii boli záplavy a strhlo im koľaje medzi Malagou a Caminitom del Rey. Vlaky do El Chorro zrušili. Následne prípojné autobusy ku Caminitu namiesto pol hodiny museli ísť kvôli strhnutej ceste dookola hôr hodinu a pol. Akákoľvek iná doprava tam je šialená, s 2-3 prestupmi, začal stres. Lístky sme už neriešili, že vyriešime na mieste. Len sme si pozreli, že jediná iná prijateľná cesta tam je do Ardales busom a potom taxíkom. A naspäť ... ako Boh dá ... hádam sa nejak vrátime :D Bude zábava :D
       Do Budapešti v sobotu ráno sme sa dostali FlixBusom za 10€. Jediná jeho nevýhoda je, že ide len ráno o 7:45, takže stíhate len poobedné lety. Ten náš bol o 15:40, v Budapešti sme stihli kávičku i koláčik. Rady na termináli kvôli zmenám v batožinovej politike WizzAiru neskutočné.Ale my sme sa nesťažovali, vďaka zmenám sme mohli mať 2 batožiny. Pôvodne sme mali mať len jednu 10kilovú podanú batožinu, tak sme mohli 10kg podať a ešte jednu malú tašku mať pri sebe. Let bol pokojný a výstup v príjemných 19 stupňoch v Malage pri zapadajúcom slnku osviežujúci. Spoj z letiska do mesta predčil aj Barcelonu - vlak, 1.8€, 8 minút, 3 zastávky na našu stanicu Maria Zambrano. Ani sme sa nenadýchli a už sme boli na hoteli. Mesto lákalo, po celodennom cestovaní sme ale mali dosť, vybalili sa a oddychovali. Veď Malaga nás do zajtra počká :)