Mamka - Obúva túlavé topánky

ec2-44-197-113-64.compute-1.amazonaws.com

nájdete ma na:
mdupka.blogspot.sk

Benelux | Bulharsko | Česko | Dánsko | Francúzsko | Írsko | Jordánsko | Maďarsko | Maroko | Nemecko
Poľsko | Rakúsko | Rumunsko | Slovensko | Španielsko | Taliansko | Ukrajina | Veľká Británia
Časová súslednosť

Španielsko ...
Barcelona 2012 | Barcelona 2017 | Andalúzia 2018 | Andalúzia a Gibraltár 2019 | Sevilla 2023

Andalúzia a Gibraltár 2019 ...
12. - 17.10.2019
Sobota 12.10. | Nedeľa 13.10. | Pondelok 14.10. | Utorok 15.10. | Streda 16.10. | Štvrtok 17.10.

Streda 16.10. - Z Malagy do Southendu ...

Deň odletu do Southendu ... Ale odlet bol až podvečer o 17:20, dopoludnia bolo v pláne poznávanie samotnej Malagy. Kufre sme ráno nechali v úschovných boxoch na stanici Maria Zambrano. Dievčatá mali na pláne Alcazabu, Katedrálu a strechu Katedrály. Ja som sa hneď ráno vybrala na futbalový štadión, ktorý nám minulý rok nevyšiel. Vtedy sme tam došli v sobotu a keďže sa hralo, ponúkli nám prehliadku až v nedeľu. Smola. Teraz som tam išla v stredu ... a ponúkli mi prehliadku až poobede o 15:00 :D Skorom som umrela od smiechu, toto nevymyslíš, ja sa do tej Malagy proste budem musieť vrátiť aj tretí krát! Hneď som zavolala Gabike a smiali sme sa spolu :) Pofotila som si opäť štadión a vrátila sa do centra.
Venčovisko v koryte rieky
      Získaný voľný čas som sa rozhodla stráviť v múzeu moderného umenia Pompidou. Nebola som si istá, či sa mi tam bude páčiť, no ale rozhodla som sa a išla!
      Pri prvých moderných obrazoch som bola fakt zmätená ... a keď už som bola zúfalá, či sa mi naozaj nič nebude páčiť, zasiahol osud! Zbadala som obraz, ktorý mi niečo pripomínal, zaujal ma ... a bol to Pád Ikara od Marca Chagalla. Hneď som mala plnú hlavu spomienok na nádherné Azúrové pobrežie pred mesiacom, na dedinku Saint-Paul-de-Vence a hrob Marca Chagalla v zapadajúcom slnku ... Nálada sa mi napravila a aj ďalšie exponáty ma už celkom bavili. Najzaujímavejší bol model Tatlinovej veže, pripomínajúci Babylonskú vežu ... obzerala som si ho najdlhšie :)
Marc Chagall: Pád Ikara, 1974-1977
Posteľ v konzerve :)
Eva Aepli: Skupina 13tich, 1968
Francois-Xavier Lalanne: Stádo oviec, 1965-1979
Séraphine de Senlis: Červený strom, 1928-1930
Vladimir Tatlin: Projekt monumentu Tretej Internacionály, 1919-1920
      Veľa času mi Pompidou z mojej časovej rezervy neukrojil, tak som sa ešte vybrala pomedzi moderné budovy za Pompidou, nájsť pláž Malagueta ... Tak toto bola fakt ľahká úloha, bola som tam do 5 minút! Až mi bolo ľúto, že som skôr nevedela, že písmená sú tak blízko, bola by som tam hneď v prvý večer vzala dievčatá. No nič, ja s musím do Malagy vrátiť kvôli futbalovému štadiónu, oni kvôli pláži Malagueta :)
Múzeum Pompidou
      Prešla som prechádzkovým krokom starým mestom, vychutnala si posledné chvíle tepla a letnej atmosféry pri Katedrále. Bočnými uličkami som sa pomaly dotrajdala k Tržnici Atarazanas. Každým krokom som sa lúčila s Malagou ...
Strelície z mestského parku pre Gabiku :)
Katedrála v Malage
Mestské domy Malagy
      Pri tržnici som si dala výdatný spomienkovo-rozlúčkový obed, tu sme obedovali aj s Gabi. Tie radlery boli naozaj dva :D
      Na stanici sme si už spoločne vyzdvihli kufre a vlakom zamierili na letisko. Ešte som dostala od dievčat, že strecha Katedrály na obed v horúčave fakt nie je prechádzka ružovou záhradou! No, nejak mi to nedošlo, ospravedlňujem sa aj teraz :) Všetko následne prebehlo bezproblémovo a rýchlo - 17:20 odlet z Malagy, 19:10 prílet do Southendu. Bola už tma, ale vlaková stanica je tam hneď oproti letisku a dievčatá tam boli v júni myslím, tak to mali v čerstvej pamäti. Lístky na vlak sme mali kúpené, len sme si ich vyzdvihli v okienku pred vstupom na nástupište.
Tržnica Atarazanas
Nádherné Andalúzske pobrežie ... Dovidenia, Malaga!
Hotel The Last Post - krčma, Southend
Hotel The Last Post - recepcia, Southend
Krčma The Last Post a naše pivo Guinness, Southend
      Hotel The Last Post nás ohúril. Tradičná anglická krčmička, komorné prostredie, vitríny s knihami, na stenách obrazy historického Southendu a za barom recepcia hotela ... Ubytovali sme sa a hoci bolo pol desiatej, neodolali sme posedeniu a pivku v krčmičke. Ochutnala som Guinness, ja, pivová analfabetička :) Už len táto chvíľa stála za to, prečo prespať v Southende ...