Mamka - Obúva túlavé topánky

ec2-52-87-200-112.compute-1.amazonaws.com

nájdete ma na:
mdupka.blogspot.sk

Benelux | Bulharsko | Česko | Dánsko | Francúzsko | Írsko | Jordánsko | Maďarsko | Maroko | Nemecko
Poľsko | Rakúsko | Rumunsko | Slovensko | Španielsko | Taliansko | Ukrajina | Veľká Británia
Časová súslednosť

Jordánsko ...
Jordánsko 2022

Jordánsko 2022 ...
7. - 14.5.2022
Sobota 7.5. | Nedeľa 8.5. | Pondelok 9.5. | Utorok 10.5. | Streda 11.5. | Štvrtok 12.5. | Piatok 13.5. | Sobota 14.5.

Sobota 7.5.2022 - Ako to začalo, prílet a večera v Ammáne

Začalo to tým, že som sa narodila ... a potom som žila a žila a žila, až som v r. 2022 dosiahla 50 rokov a rozhodla sa, že je čas dopriať si drahú dovolenku, ktorú za mňa naplánuje niekto iný. Voľba padla na Jordánsko, hoci nebolo nikdy mojím jasným snom, ale zas kto by nechcel vidiť Petru a púšť Wadi Rum :) Vybrala som si CK Baloo. Výlet mi v podstate zaplatil zamestnávateľ, lebo podľa kolektívnej zmluvy som dostala odmenu vo výške celého platu a vreckové mi zaplatili kolegovia, keďže pri oslavách som si pýtala len peniaze. Bola som pripravená žiadať cestovku o nájdenie spolucestujúcej, aby som nemusela doplácať jednolôžkovú izbu, ale nemusela som. Zverila som sa začiatkom februára Mirke s mojimi plánmi a tá do 24h potvrdila, že nemám nikoho hľadať, ide so mnou! Proste paráda, kúpili sme zájazd a tešili sa od februára.
Tatry z vlaku
      Výlet nám začal dobrodružne, lebo hneď ráno nám meškalo IC z Košíc. Namiesto o 5:12 odiško o 6:12. Našťastie sme mali v Bratislave 2,5h rezervu, nijak nás to neznepokojilo. V Bratislave sme si ešte stihli dať kávičku s Mirkinou sestrou a o 12:30 nás vyzdvihol Baloo odvoz z vlakovej stanice do Viedne. Na letisku sme prvýkrát stretli celú našu skupinku (14ks, z toho 2 chlapi) a našu sprievodkyňu Ninku - mladú, 23ročnú dievčinku, slniečko. Let do Ammánu odštartoval presne o 15:40 a o 3,5hodiny pristal v Ammáne. V Jordánsku je časový posun +1h, takže kým sme sa vymotali z letiska (kontrola Jordan Pasov, pasová kontrola a WC), bolo 21:00 ... V zmenárni sme kúpili jordánske dináre (1JOD = 1,34€) a čakala nás ešte neskorá večera v Ammáne.
Večera v Tawaheen Al-Hawa restaurant - predjedlo
Večera v Tawaheen Al-Hawa restaurant - mansaf - národné jedlo z jahňaciny
Večera v Tawaheen Al-Hawa restaurant - grilované mäská
Večera v Tawaheen Al-Hawa restaurant - plný stôl, v popredí omáčka na mansaf
Večera v Tawaheen Al-Hawa restaurant - dezert
Tawaheen Al-Hawa restaurant
      Večera v Tawaheen Al-Hawa restaurant bola úžasne chutná, bohatá, a veľmi neskorá ... Viacerí sme ju zajedli pancreolanom, lebo takto neskoro jesť znamená nespať. Jedol každý, aj kto pôvodne neplánoval - nedalo sa odolať. Môj prvý jordánsky hummus v predjedle bol hádam najlepší, aký som za celý pobyt jedla!!! Neodolala som ochutnať zo všetkého kúsok, no druhé Vianoce :) A okrem toho, za 15 JOD (20,1€), no neochutnaj :D
      Ubytovali sme sa až po večeri v New Merryland hoteli. Tu sme mali spať 3 noci. Tú prvú som spala trochu - prvá noc býva problematická a obžerstvo pred spaním to len zhorší. Ale vstávanie o 4:20 a celodenné cestovanie nakoniec zabezpečilo, že hoci nie výdatne, ale aspň dostatočne, som od 1:30 do 6:40 miestneho času pospala :D