Mamka - Obúva túlavé topánky

ec2-3-128-203-143.us-east-2.compute.amazonaws.com

nájdete ma na:
mdupka.blogspot.sk

Benelux | Bulharsko | Česko | Dánsko | Francúzsko | Írsko | Jordánsko | Maďarsko | Maroko | Nemecko
Poľsko | Rakúsko | Rumunsko | Slovensko | Španielsko | Taliansko | Ukrajina | Veľká Británia
Časová súslednosť

Španielsko ...
Barcelona 2012 | Barcelona 2017 | Andalúzia 2018 | Andalúzia a Gibraltár 2019 | Sevilla 2023

Sevilla, Córdoba, Cádiz a Jerez 2023 ...
21. - 27.2.2023
Utorok 21.2. | Streda 22.2. - Sevilla I. | Streda 22.2. - Sevilla II. | Štvrtok 23.2. - Cádiz | Štvrtok 23.2. - Sevilla
Piatok 24.2. - Cordóba I. | Piatok 24.2. - Cordóba II. | Sobota 25.2. - Jerez | Sobota 25.2. - Sevilla
Nedeľa 26.2. - Sevilla I. | Nedeľa 26.2. - Sevilla II.

Utorok 21.2.2023 - prílet do Sevilly

Sevilla sa stala mojím snom v r. 2018, keď som sa zamilovala do Andalúzie. Sevilla je v západnej, vnútrozemskej časti Andalúzie a je z nej dobrý prístup do Córdoby, Cádizu a Jerezu. Plán bol teda dávno, ale realizácia vzhľadom na vysoké teploty v Seville už od mája a ceny v sezóne, ktorá je tu v podstate od marca, bola ťažšia. Ak už, chcela som ísť na týždeň a kamošky-kolegyne toľko dovolenky len tak ľahko neobetujú ... V januári som sledovala letenky na koniec februára som našla výbornú kombináciu Ryanair letov na 21.2-27.2: Košice - Stansted (55,5€ s kufrom) a Stansted - Sevilla (90€ s kufrom). Len Slováci vo februári ešte lyžujú a nechodia do Španielska :D Nikto nechcel ísť ... a ja sa im ani nečudujem. Sevilla na Slovensku nie je známa ako cieľová destinácia, neponúkajú ju bežne slovenské cestovky. Nakoniec som zavolala Dáške, ktorá už niekoľkokrát spomenula, že ak niečo bude, ona by niekde so mnou išla ... a reakcia bola úžasná, do 10s povedala: 'Idem !'. Také kamošky sú nezaplatiteľný poklad! A tak som sama prekvapená (lebo som nedúfala ...) mala 4.1. kúpené letenky i ubytko.
      Hostal Santa Catalina som vybrala na bookingu a oslovila ma cena (156€ na osobu s raňajkami na 6 nocí) a hlavne poloha a celonočný check-in. Prílet do Sevilly bol 22:45 a príchod na hotel bol cca o 24:00 a to už bol problém vo väčšine hotelíkov v historickom cente. Ďalším problémom bolo, že chodili už len nočné spoje a tento hotel bol dostupný peši - 21 min peši od vlakovej stanice. Takže dostupný a otvorený o 24:00! Nakoniec aj cez deň bol super - do historického centra sme mali 15 min peši a na stanicu chodili autobusy a zastávka bola takmer priamo pred hotelom. Plánovala som 3 výlety vlakom, takže aj toto bolo veľké plus. Ak si môžem uľahčiť cestu autobusom, rada to využijem.
       V rámci príprav som neskôr kúpila lístky na vlak (Cádiz, Jerez a Córdoba - tam sme dokonca posúvali časy, lebo niektoré vlaky boli vypredané!) a do základných pamiatok - Alcazar, Katedrála, strecha Katedrály, Flamengo show a Setes(mestský parasól) v Seville, Mezquita v Cordobe a Katedrála v Cádize. Ostatné sme kupovali na mieste.
Odlietame z Košíc - dovidenia v Stanstede :)
Letíme ...
      21.2.2023 sme z Košíc odlietali o 11:05. Let meškal hodinu, ale netrápilo nás to, mali sme v Stanstede takmer 6h časovú rezervu na prestup. Aby sme si výlet naozaj užili, dopredu som kúpila v Stanstede Escape lounge (3h za 38€). V letiskovom salóniku som ešte nebola a brala som to ako príležitosť na ďalší zážitok. Užili sme si tie 3 h dokonale - cestoviny, šaláty, koláčiky, cappuccino, ovocie, nealko nápoje, vodu i šampanské ... Rozprávali sme sa, jedli, popíjali a 3h čakania (14:30-17:30) prešli naozaj veľmi rýchlo. O 19:00 sme odleteli do Sevilly a o 22:45 sme pristáli v Seville. Lietadlo letelo načas, takže sme stihli 23:16 letiskový autobus do centra (označenie AE, lístok 4€ sa kupuje u šoféra, zastávka na letisku je priamo pred príletmi). O cca 25min sme vystúpili pri vlakovej stanici Santa Justa a peši prešli k hotelu. Kým cestu autobusom si veľmi nepamätám (bola tma, žiadne zápchy, išlo to rýchlo), cestu s hrkotajúcimi kuframi na hotel mám stále v hlave :) Ktovie, koľko ľudí vtedy na nás nadávalo za ten hluk :D Ale nevideli sme nič podozrivé ani nebezpečné, to je hlavné! Ubytovali sme sa (a ja som si požičala fén z recepcie, pre mňa nevyhnutnosť :D) a veľmi rýchlo sme zaľahli, ďalší deň nás čakala Sevilla ...